

10 نکته برای بستهبندی خوب فروشگاه آنلاین
10 نکته برای بستهبندی خوب فروشگاه آنلاین
آیا تکنیکهای بستهبندی را در فروشگاه آنلاین خود بهبود میدهید؟ همه چیز در جزئیات است. همه انتخابهای کوچکی که باید انجام دهید، باعث یک استراتژی بستهبندی قوی میشود. در صورتی که این کار را به درستی انجام دهید به نفع شما و مشتریان شما خواهد بود. مطمئناً در کار قاطعیت لازم است، اما لازم نیست کار را سخت بگیرید.
کسب و کار و محصول خود را بشناسید و در کوتاهترین زمان نیازهای بستهبندی خود را بشناسید. در ادامه 10 نکته برای بستهبندی خوب فروشگاه آنلاین برای بستهبندی مناسب سفارشات مشتری را می توانید مطالعه کنید.
محصول و ملاحظات خاص محصولتان را بشناسید
نگاهی به محصول خود بیندازید. دانستن اندازهها و وزن محصول مهم است. فراموش نکنید باید به ساختار آن هم توجه داشته باشید. آیا به طور این یک محصول شکننده است؟ برای حمل و نقل به ملاحظات خاصی نیاز دارد؟ آن را در محل خود ثابت کنید. از انواع محافظها ونایلونهای حبابدار استفاده کنید. آیا باید کاملاً خشک بماند یا سردتر از دمای اتاق نگه داشته شود؟
هر محموله ای یکسان نیست، بنابراین نیازهای خاص آن را بررسی کنید.
کارتن مناسب را برای محصولتان انتخاب کنید
بسیار گفته شده است و کاملاً درست است که هر محمولهای به جعبه احتیاج ندارد. پاکتهای پستی جایگزین موثری برای کارتنها هستند. که اغلب ترکیبی از کارتن حمل و پر کردن جعبه است. آنها به ویژه برای موارد کوچکتر که نیازی به فضای مکعب ندارند مفید هستند. با این وجود، برای محصولاتی که نیاز به فضای جعبه دارند، مناسب است که محصولات جدید را عرضه کنید. آنها هیچ فرورفتگی یا شکافی ندارند که قدرت آن را به خطر بیاندازد و برای مشتری بسیار بهتر و تمیزتر به نظر می رسد.
لازم نیست بستهبندی خوب فروشگاه حتما فانتزی باشد
نمیتوان انکار کرد که بستهبندی مارک سفارشی شما را از دیگران متمایز میکند، اما میتواند هزینه زیادی را به دنبال داشته باشد، به خصوص اگر فروشگاه شما تازه شروع به کار کند. یک جعبه کرافت، یک برچسب با لوگوی شما بستهبندی ساده، تمیز و چشم نوازی را ایجاد میکند.

یک کارت تشکر شامل سفارش مشتری میتواند بیشتر از آنچه فکر میکنید باعث وفاداری شود. شما همیشه میتوانید از بستهبندی سفارشی برای محصولات بزرگتر و جلب توجه استفاده کنید.
مهم است که خوب دیده شود
جعبههای جدید همیشه انتخاب خوبی هستند، نه فقط برای حمل و نقل، بلکه برای تصور مشتری از شما. انتخابهای ساده مانند یک جعبه تمیز و نوار رنگی صدفی با آب میتواند به تنهایی چشمگیر باشد.
کمبود بودجه به این معنا نیست که شما باید ظاهر یا محافظت را قربانی کنید. همانطور که ساده و تمیز بودن هرگز زشت نیست. آسیبدیده و پاره بودن بسته هم هرگز شیک و زیبا نیست.
هوا بستهبندی نکنید
در وقت و زحمت خود صرفهجویی کنید-هرگز جعبهای که برای محصولات شما بسیار بزرگ است استفاده نکنید. سعی کنید جعبههایی را خریداری کنید که به اندازه کافی به اندازه محصول شما نزدیک باشد. تنها چیزی که نیاز دارد این است که محصول در آن به خوبی جا شود تا بتوان آن را به درستی بستهبندی کرد. با این کارنه تنها در هزینه کارتن صرفهجویی کرده و محصول را بستهبندی میکنید، بلکه تأثیر بهتری روی مشتریان خود خواهید گذاشت.
حتی به صورت ناخودآگاه، مردم قضاوت میکنند که آیا یک محصول خوب بستهبندی شده است. پر شدن بیش از حد، یا هدر رفتن بیش از حد فضا باعث میشود که اینطور به نظر برسد که محصول، مشتری و فروشتون برای شما اهمیتی ندارد.
پیامهای قدردانی بفرستید
اینجا جایی است که فروشگاه شما میتواند کاملاً بدرخشد. همه دوست دارند مورد قدردانی قرار گیرند و گاهی کوچکترین و سادهترین ژست بهترین حرکت است. بازکردن یک محموله برای کشف یک کارت تشکر بزرگ، دستنویس و امضا شده، لبخند را حتی برای خستهترین چهره مشتری به ارمغان میآورد. و چیزهای دیگر زیادی وجود دارد که میتوانید قبل از آببندی جعبه اضافه کنید. هدایای کوچک و افزودنیهایی که با آنچه خریداری کردهاند مطابقت دارد، کوپنهایی برای پر کردن مجدد و تخفیف، آب نبات خوشمزه و موارد دیگر. بسته به اینکه تا کجا میخواهید پیش بروید، لیست میتواند بسیار گسترده شود.

به درستی مهر و موم کنید
این یک مسئله مهم است و شما تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از فروشگاههای آنلاین به این موضوع توجه ویژه میکنند. مهر و موم کردن سفارش مشتری این اطمینان را میدهد که نه تنها از دستکاری جلوگیری میکند، بلکه سالم و کامل به درب منزل آنها میرسد.
چسب های پهن با کیفیت همیشه گزینههای مناسبی برای بستهبندی هستند.آب چسبها از دیگر گزینه های خوبی است که می توان مورد استفاده قرار داد. آب چسب ها در آب و هوای سرد و در صورت مرطوب شدن هم استحکام خود را از دست نداده و همچنان چسبندگی کافی را دارا هستند.
آدرس را دوباره چک کنید
مشتریان میتوانند هنگام تایپ کردن اشتباه کنند. گاهی حتی بهترین برنامههای رایانهای دچار اشکال یا خطای زمان اجرا میشوند. همیشه آدرسهای مشتریان را بررسی کنید تا محمولههای آنها به تأخیر نیفتد، اشتباه ارسال نشود و مجبور به بازگشت مرسوله نشوید. هیچ چیز مانند یک اشتباه تحویل ساده که باعث میشود مشتری چندین روز بیشتر منتظر سفارش خود بماند، اعتماد و وفاداری مشتری را از بین نمیبرد.
ارسال بستهبندی خوب فروشگاهی در زمان مناسب، به روش مناسب
اگر اقلام فاسدشدنی را میفروشید، روزی که تصمیم به حمل آنها میگیرید میتواند دنیایی از تغییرات را ایجاد کند. حمل و نقل در هر زمان از شنبه تا چهارشنبه بهترین انتخاب شما است. به خصوص اگر تحویل روز بعد را انتخاب کنید. محصولات شما به سرعت و با حداقل زمان صرف شده در مراکز تحویل و خارج از آن تحویل می شوند. گاهی اوقات ، انتخاب حمل و نقل سریع برای ارسال سفارش مشتری ارزش هزینه دارد، به ویژه اگر آنها مشتریان همیشگی شما باشند از انتظار طولانی میتوانند ناراضی شوند.
ویژگی های بسته بندی مقاوم را در اینجا مطالعه کنید
مشتریان خود را پیگیری کنید
ارتباطات بسیاری از فروشگاهها به محض اینکه سفارش در دست مشتری قرار گرفت، پایان یابد. اما شما قصد انجام این کار را ندارید، اینطور است؟ ما اینطور فکر نمیکردیم درخواست بازخورد مشتری یکی از مهمترین کارهایی است که برای ایجاد ارتباط با آنها انجام میدهید. یک نظرسنجی یا یک ایمیل سریع برای آنها ارسال کنید و نظرات خود را از آنها بخواهید. خدمات مشتری خود را بهبود بخشید، از آنها قدردانی کنید.
یک استراتژی بستهبندی قوی و شایسته، هم باعث صرفهجویی در هزینه شده هم باعث رضایت و در نتیجه وفاداری مشتریان میشود.
با رعایت این نکات بستهبندی تجارت الکترونیکی، ما مطمئن هستیم که فروشگاه آنلاین شما آنچه را که لازم است برای نه تنها حمل و نقل صحیح ، بلکه ارسال درخشان آن را نیز دارا خواهد بود.
آخرین دیدگاهها