کارتن سه لایه

کارتن سه لایه، یکی از انواع کارتن است که از سه لایه کاغذ ساخته شده است. این کارتن‌ها در بسیاری از بسته بندی های محصولات استفاده می شوند و به دلیل وزن سبک، قابلیت بازیافت و هزینه کم، در بسته بندی های ارزان قیمت و کم حجم که نیاز به محافظت محصولات داشته باشند، استفاده می شوند.

این نوع جعبه مقوایی کاربرد های بسیاری در بسته بندی کالاها دارد. جنس لایه بالایی و پایینی این کارتن از لاینر و لایه ای بین آن دو وجود دارد که از جنس فلوت است که به آن مقوای موج دار نیز گفته می شود، که با چسب به یکدیگر متصل می شوند.

لایه های کاغذ مقوایی به عنوان یک لایه سخت در هر دو طرف کارتن استفاده می شوند و لاینر در میان این دو لایه قرار می گیرد تا کارتن بتواند فشار وارده بر آن را تحمل کند.

توجه داشته باشید ورق های فلوت و لاینر جنس های متفاوتی دارد که همین مورد در کیفیت و استحکام جعبه ها موثر بوده و علت تفاوت جعبه ها با یکدیگر می باشد.

کارتن سه لایه می تواند در اندازه ها و ضخامت های مختلف تولید شود و میتواند با چاپ و برش دستگاه های خاص به شکل های مختلفی تبدیل شود.

نوع مقاوم تر کارتنهای سه لایه، کارتن پنج لایه می باشد.

کارتن سه لایه

فروش جعبه کاغذی سه لایه

در خرید جعبه مقوایی سه لایه، تولید کننده یا همان کارتن سازی تهران باید تمامی مشخصات مورد نیاز خریدار را دریافت کند و بر اساس تقاضای مشتری کارتن را تولید کند. برای فروش بر روی کار تن نیز اطلاعاتی از شرکت یا کارخانه و محصول تولیدی و علائم استاندارد، درج می شود. مشتریان محترم تکین باکس می توانند به راحتی از طریق سایت با کارشناسان تکین باکس تماس بگیرند و از قیمت ها مطلع شوند.

کارتن سه لایه

مزایا کارتن سه لایه

یکی از مزایا کار تن سه لایه تولید و خرید ارزان می باشد. و به راحتی می توان آنها را خم کرد. همچنین از دیگر مزایای آن انعطاف پذیری بالا بوده و به راحتی خم می شود.  به این دلیل می توانید به راحتی اجسامی که دارای اشکال نامتعارف هستند را به راحتی بسته بندی کنید. کارتنهای سه لایه در برابر جعبه های معمولی استحکام و مقاومت بیشتری دارند، که این مقاومت به دلیل وجود لایه فلوت می باشد. این مدل کار تن دارای لایه شیاردار یا همان فلوت است. که به عبارتی محصولات را در برابر رطوبت و حرارت محافظت می کند. کار تنهای سه لایه  با محیط زیست سازگار می باشند.

انواع کارتن های سه لایه

 لایه میانی کارتن از ارتفاعات مختلفی برخوردار است که سبب متفاوت شدن کارتنها می شود که در ذیل به آن ها اشاره می گردد.

  • Bموج ‘50 ( 3.00 mm )
  • Cموج ‘‘00 ( 3.60 mm )
  • Eموج با ارتفاع حدود 50mm ( موج میکرو )
  • Fموج با ارتفاع حدود 00mm

جعبه لمینتی سه لایه

جعبه لمینتی سه لایه هم اکثرا در سه کلاس E فلوت ،B فلوت وC فلوت و گاها Aفلوت به تولید میرسد.
تفاوت این کلاس هم در اندازه گام فلوتینگ میانی محصولات می باشد
در جعبه لمینتی سه لایه ، جنس زیره دارای سه لایه شامل فلوتینگ و دو سطح به عنوان فیس در دو طرف فلوتینگ است

بسته بندی با کارتن 3 لایه

کارتن 3 لایه به دلیل مزایایی که دارد، برای بسته‌بندی محصولات مختلف استفاده می‌شود. برخی از محصولات رایج که با استفاده از کارتن 3 لایه بسته‌بندی می‌شوند عبارتند از:

1. مواد غذایی: محصولات غذایی مانند حبوبات، آرد، نان، شیرینی، شکلات، کیک و بیسکوییت، با استفاده از کارتن 3 لایه بسته‌بندی می‌شوند. این نوع کارتن به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت دارد، می‌تواند محصولات غذایی را در برابر رطوبت و آب محافظت کند.

2. لوازم الکترونیکی: لوازم الکترونیکی مانند تلویزیون، رادیو، موبایل، لپ تاپ و تبلت نیز با استفاده از کارتن 3 لایه بسته‌بندی می‌شوند. این نوع کارتن به دلیل مقاومت بالایی که در برابر ضربه‌ها دارد، می‌تواند لوازم الکترونیکی را در برابر خطرات حمل و نقل، محافظت کند.

3. لوازم بهداشتی و آرایشی: لوازم بهداشتی و آرایشی مانند عطر، کرم صورت، شامپو و صابون نیز با استفاده از کارتن 3 لایه بسته‌بندی می‌شوند. این نوع کارتن به دلیل قابلیت چاپ بالا و ظاهر زیبایی که دارد، به عنوان بسته‌بندی مناسبی برای لوازم بهداشتی و آرایشی شناخته شده است.

4. لوازم خانگی: لوازم خانگی مانند وسایل آشپزخانه، لوازم تزئینی و لوازم خانگی دیگر نیز با استفاده از کارتن 3 لایه بسته‌بندی می‌شوند. این نوع کارتن به دلیل مقاومت بالایی که در برابر ضربه‌ها دارد، می‌تواند لوازم خانگی را در برابر خطرات حمل و نقل، محافظت کند.

5. لوازم پزشکی: لوازم پزشکی مانند دارو، سرنگ و کاتتر نیز با استفاده از کارتن 3 لایه بسته‌بندی می‌شوند. این نوع کارتن به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت دارد، می‌تواند لوازم پزشکی را در برابر رطوبت و آب محافظت کند.

در کل، کارتن 3 لایه به دلیل مزایای متعددی که دارد، به عنوان یک گزینه کارآمد برای بسته‌بندی محصولات مختلف شناخته شده است.

عموما کارتن های مقوایی، از کاغذ و مواد قابل بازیافت ساخته می شوند. و از نظر زیست محیطی قابل بازگرداندن به چرخه تولید محسوب می شوند.

کارتن سه لایه ساختار مناسب و خاصی داشته که، مقاومت خوبی در برابر  فشار، ضربه و رطوبت دارد. ابعاد متفاوت، جنس های مختلف لایه های تشکیل دهنده، وزن سبک و عایق بودن دربرابر تغییرات دمایی از مزیا ساختاری کارتن های سه لایه می باشد.

خرید جعبه سه لایه تا حد زیادی هزینه های بسته بندی را کاهش می دهد.

به طور کلی می توان گفت در مقایسه با دیگر کارتن ها، کارتن سه لایه از مقاومت خوبی برخوردار است.

تست کیفیت کارتن سه لایه

برای انجام تست کار تن سه لایه، کارتنها را در بین دو صفحه قرارا داده می شود و تا زمانی که صفحات خم شوند فشار صورت می گیرد. سپس مقدار فشار وارد شده محاسبه می شود. این آزمایش بر روی جعبه سه لایه صورت گرفته و مقدار مقاومت اتصال لبه ها به یکدیگر را اندازهگیری می شود. این روند جهت شبیه سازی انواع فشارهای وارده بر سطوح مختلف جعبه مقوایی هنگام حمل بار می باشد که اهمیت بسزایی دارد. در روش دیگر جعبه مقوایی را به مدت زمان محدودی داخل اب قرار می دهند، مقدار افزایش وزن جعبه به معنای جذب آب می باشد. حال هر چقدر جعبه سنگین تر شود یعنی جعبه بیشتر قدرت جذب آب را دارد.

چاپ کارتن سه لایه

چاپ فلکسو و لمینتی از انواع چاپ هایی هستند که میتوان بر روی چاپ کارتن سه لایه مورد استفاده قرار داد.
چاپ لمینت نسبت به چاپ معمولی از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و هرینه کارتن لمینت سه لایه در برابر کارتنهای معمولی بیشتر است.
با توجه به امکان استفاده از انواع کاغذ های ایرانی خارجی کرافت برای ساخت این نوع کارتنها می توان چاپ بسیار مطلوب و با کیفیتی را در نهایت داشت.

تولید خمیر کاغذ برای کارتن سه لایه

چوب ها توسط ماشین های مخصوص خرد شده و به ورقه های نازک چیپسی تبدیل می شوند. سپس با توجه به نوع مورد نیاز وارد چرخه تولید خمیر کاغذ به صورت شیمیایی و یا چرخه تولید خمیر کاغذ به صورت مکانیکی می شوند.

در روش مکانیکی ورقه ها را از یک رنده برای حذف بافت مقاوم چوب از جمله لیگین استفاده می شود. به علت اینکه این روش بازدهی صد در صد ندارد، کاغذ تولیدی بی کیفیت می باشد. اما چون هزینه کمی دارد به صورت گسترده ای استفاده می شود.

در روش شیمیایی ابتدا از یک محلول جهت هضم چوب استفاده می شود. سپس به آن محلول سدیم سولفات و یا سولفیت که البته سولفات رایج تر است را می افزایند که موجب حذف لیگنین خواهد شد. و به این ترتیب مقوای قهوه ای رنگی با کیفیت بالا تولید می شود که می توان طی مراحلی آن را سفید رنگ کرد.

کارتن سه لایه آماده

یکی از انواع های کارتنهای بسته بندی کارتن سه لایه آماده می باشد که از ان برای اسباب کشی مورد استفاده قرار می دهند. در کل تولید کارتن به صورت سفارشی و با ابعاد مورد نظر مشتری صورت میگیرد. اما برخی از شرکت های کارتن سازی اقدام به تولید کارتن آماده جهت اسباب کشی میکنند.

تولید کاغذ موج دار میانی برای کارتن سه لایه

 برای تولید این لایه، کاغذ وارد یک دستگاه مخصوص رول کننده می شود. روشی که معمولا از آن برای تولید این نوع از کاغذها مورد استفاده قرار داده میشود، روش “R” نامیده می شود که باعث کاهش ضخامت و افزایش فضا در کارتنها سه لایه می گردد و سبب بهبود 30% در چاپ و کاهش میزان گاز CO2 در فرآیند به تولید می رسد.

حفظ محیط زیست با به کارگیری کاغذهای بازیافتی در تولید کارتن سه لایه

استفاده از کاغذهای بازیافتی در ساخت انواع کارتن به خصوص در تولید کارتن سه لایه از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. زیرا هم باعث جلوگیری از آلودگی محیط زیست می شود و هم اینکه سبب کاهش قیمت انواع کارتن سه لایه مثل کارتنهای 3 لایه لمینتی می شود.

انواع فلوت برای تولید کارتن سه لایه

 کاغذ موج دار (فلوت) در وسط کارتن سه لایه گذاشته میشود. این کاغذ تاثیر زیادی در میزان استحکام کارتن دارد و در واقع وجود همین لایه می باشد که سبب جلوگیری از ضربه و آسیب دیدن محصول می گرد. لازم به ذکر است که ارتفاع کنگره ها یا همان موج ها و فاصله آن ها از یکدیگر می باشد که میزان استحکام کارتن را تایین می کند. در ساخت کارتن سه لایه از انواع کارتن فلوت B , C , E , F مورد استفاده قرار داده می شود.

بریا تولیدلایه فلوت از یک روش جدید به نام روش R استفاده می شود. در این روش ضخامت کاغذ فلوت کمتر شده و در مقابل حجم آن بالا می رود. دستگاهی که برای ساخت این کاغذ مورد استفاده قرار داده می شود هم دستگاه رول کننده نامیده می شود.

قیمت کارتن سه لایه

جهت تعیین قیمت کارتنهای سه لایه، ابتدا باید قیمت ورق سه لایه بر اساس تعداد سفارش  محاسبه شود. اگر مواد اولیه با مرغوب در تولید ورق های جعبه سه لایه مورد استفاده قرار گیرد، در نتیجه قیمت ورق کارتنهای 3 لایه گران تر شده و در نتیجه آن قیمت جعبه سه لایه ساخته شده از این ورق ها هم بیشتر می شود. اما اگر در ساخت کارتن سه لایه از مقوا های بازیافتی استفاده شود، قیمت کارتنهای 3 لایه ارزان تر خواهد شد.

فروش کارتن سه لایه

در خرید جعبه (کارتن لایه) یا همان سه لا، کار تن ساز لازم است تمامی مشخصات مورد نیاز خریدار را دریافت نماید و بر اساس آن تولید کار تن را آغاز کند. بر روی جعبه نیز اطلاعاتی از شرکت و محصول تولیدی و علائم استاندارد آورده شده است، درج می گردد. به منظور محاسبه و تعیین قیمت جعبه 3 لایه، باید ابتدا قیمت ورق جعبه سه لایه را بر اساس تعداد سفارش یا تیراژ در خواستی محاسبه کرد. برای استعلام قیمت جعبه سه لایه در زمانی اندک می توانید به سایت های معتبری که در حوزه کارتن سازی فعال هستند مراجعه کنید. جهت خرید کارتنها می توانید به کارتن سازی در کرج کمالشهر، کارتن سازی کرج، کارتن سازی شهریار مراجعه کنید.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید